Czworonogi obiektem zainteresowania ColgatePalmolive

Colgate kojarzy się przede wszystkim z marką znanych past do zębów. Z kolei firma Palmolive osiągnęła sukces dzięki produkcji bardzo popularnych szamponów i mydeł. Tymczasem obecnie obie firmy działają razem pod nazwą Colgate-Palmolive i zamierzają podbić także rynek karmy dla czworonogów.

Otyłe czworonogi będą miały okazję schudnąć dzięki nowej karmie Colgate-Palmolive Otyłe czworonogi będą miały okazję schudnąć dzięki nowej karmie Colgate-Palmolive Źródło: Hemera/Thinkstock

Podczas konferencji zorganizowanej przez Deutsche Bank w Paryżu, jeden z szefów Colgate-Palmolive Ian Cook stwierdził, że dostrzega wiele podobieństw pomiędzy dotychczasową, a planowaną działalnością firmy. Jego zdaniem zarówno w przypadku stosowania produktów przeznaczonych do higieny, jak i kupowania karmy dla zwierząt, konsument musi posiadać pełne zaufanie do wysokiej jakości towarów, które kupuje. Ponadto obecnie istotną grupę klientów dla Colgate-Palmolive stanowią rodzice opiekujący się dziećmi, którzy kupują dla swoich milusińskich produkty tej firmy. Ich sposób podejmowania decyzji przy wyborze towaru jest zbliżony do mechanizmów kierujących zachowaniem konsumentów zaopatrujących się w karmę dla swoich czworonogów.

W przypadku Colgate rynek produktów przeznaczonych dla zwierząt nie jest niczym nowym. Już w 1976 roku udało się jej przejąć doskonale znanego na całym świecie producenta karmy dla zwierząt Hill's Pet Nutrition. Chociaż nadal Colgate czerpie większość swoich dochodów ze sprzedaży pasty do zębów, szczoteczek i płynów do płukania jamy ustnej, jej menedżerowie liczą także na coraz większe zyski w segmencie produktów żywnościowych dla zwierząt. Wkrótce Colgate-Palmolive zamierza wprowadzić na rynek nową karmę przeznaczoną dla otyłych czworonogów, których liczba w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych z roku na rok wzrasta. Istnieje spora szanse, że dzięki takiej ofercie, firma wypracuje sobie jeszcze silniejszą pozycję na rynku i osiągnie znaczną przewagę nad konkurencją.

 

Źródło: Qz.com