Problemem niesprzątania po swoich psach postanowiły zająć się władze Łodzi. W centrum miasta zawisł billboard z dość kontrowersyjnym hasłem. Nie jest to jednak reklama czekolady! O co chodzi?
Łódzcy strażnicy podczas wakacji wystawiają kilkadziesiąt mandatów i pouczeń za niesprzątanie po czworonogach. Czy kontrowersyjny przekaz pomoże? To ubrudzona twarz dziecka z napisem "To nie jest czekolada. Sprzątaj po swoim psie." Za akcją stoi Agencja Kreatywna Oxymoron.
Na terenie w pobliżu plakatu znalazły się też tabliczki „Uwaga Miny”. Akcja ma zwrócić uwagę łodzian na problem psich nieczystości.
Według danych zebranych przez straż miejską w samej tylko Łodzi w 2014 roku za niesprzątanie po psach wystawiono 380 mandatów. Drugie tyle wystawiono za brak torebek i urządzeń do zbierania psich odchodów. Zanotowano także ponad 160 pouczeń.