Start-upy podbijają rynek produktów dla zwierząt

Zyskujący z roku na rok na wartości rynek produktów dla zwierząt staje się atrakcyjny nie tylko dla największych korporacji, ale również dla tzw. start-upów. Obecnie wartość rynku produktów i usług przeznaczonych dla czworonogów w samych tylko Stanach Zjednoczonych wynosi 58 miliardów dolarów.  

Gadżet o nazwie FitBark Gadżet o nazwie FitBark Źródło: FitBark.com

Co ciekawe twórcy i pomysłodawcy wielu innowacyjnych urządzeń pozyskali środki potrzebne do ich produkcji poprzez platformy crowdfundingowe. Przykładem takiego gadżetu jest urządzenie o nazwie FitBark, które zostało wyposażone w czujniki umożliwiające monitorowanie kondycji, sposobu spędzania czasu oraz stanu zdrowia czworonoga przy użyciu popularnych smartfonów czy tabletów.

Interesującą i praktyczną aplikacją jest Petchatz, a jej funkcje i sposób działania można porównać do popularnego komunikatora Skype. Dzięki temu programowi opiekunowie zwierzaków mogą łatwo komunikować się ze swoimi ulubieńcami, nawet jeśli dzieli ich dystans wielu tysięcy kilometrów.

Dużą popularnością cieszą się także nowoczesne urządzenia do karmienia takie jak na przykład Bistro, które potrafi rozpoznać twarz kota i dobrać dla niego odpowiednie składniki pożywienia. Co więcej gadżet umożliwia monitorowanie rodzajów, częstotliwości i wielkości posiłków konsumowanych przez mruczki. Dzięki temu można łatwo kontrolować wagę swojego pupila i skutecznie zapobiegać otyłości.

Oprócz aplikacji komputerowych i przedmiotów użytku codziennego, coraz więcej firm farmaceutycznych prowadzi badania mające na celu opracowanie jeszcze skuteczniejszych medykamentów na dolegliwości i choroby dotykające zwierzęta domowe.

 

Źródło: CNN