"Dopasowani kompani" - znajdź swoją "psią połówkę"!

Chcesz zaopiekować się psem ze schroniska? Fantastycznie. Ale najpierw przemyśl to dobrze, najlepiej trzy razy. A potem zrób to z głową, świadom wszelkich konsekwencji. Poznaj zwierzaka, którego chcesz zabrać pod własny dach. Wygląd to nie wszystko, a pies to nie zabawka - adoptuj świadomie, sprawdź, czy nadajecie na tych samych falach - takie przesłanie towarzyszy najnowszej kampanii "Dopasowani Kompani", zainicjowanej przez Fundację Zwierzęca Polana. W spotach wystąpiły takie gwiazdy, jak Anita Sokołowska, Piotr Stramowski i Mirosław Zbrojewicz.

Źródło: Fundacja Zwierzęca Polana

Dobre chęci to nie wszystko

Na początku wszystko wygląda obiecująco. Decydujemy się na adopcję psa ze schroniska. Pragniemy dać dach nad głową zwierzakowi, który czeka na swojego człowieka i kochający dom. Zwierzakowi, który prawdopodobnie został niegdyś skrzywdzony, opuszczony, ma za sobą historię - często niełatwą i naznaczoną cierpieniem. Udajemy się do schroniska. Tam, urzeczeni urodą czworonoga, często bez głębszego namysłu, w porywach pierwszych uczuć i emocji, decydujemy się na jak najszybszą adopcję. Niestety, szybko może się okazać, że nasze oczekiwania nijak mają się do rzeczywistości. Bo pies to nie zabawka ani pluszowy miś do umilania życia dzieciom i dorosłym. Niby to wiemy, ale... No właśnie, skąd zatem te smutne i niepokojące statystyki i sygnały o zwierzakach zwracanych do schronisk, niczym reklamacja wadliwego produktu ze sklepu...?

Te same fale

Czy nadajecie na tych samych falach? - pada pytanie w spocie kampanii "Dopasowani Kompani", której autorem jest Fundacja Zwierzęca Polana. Co wiesz o tym psie? Czy znasz jego historię? Czy wiesz dlaczego i jak tu trafił? Czy znasz jego przyzwyczajenia, potrzeby, skłonności - te dobre, i te które mogą być dla ciebie kłopotliwe? Czy znasz dobrze tę rasę? Czy masz odpowiednie warunki, by wziąć takiego psa? Czy będziesz w stanie poświęcać mu tyle czasu i uwagi, ile potrzebuje? Pytań jest wiele, a odpowiedzi kluczowe do tego, by podjąć decyzję. A potem wziąć za tę decyzję pełną odpowiedzialność. I właśnie o takie świadomej i odpowiedzialnej adopcji jest ta kampania. Fundacja przekonuje, że adopcja jest szansą na znalezienie "psiej połowy" na całe życie, o ile bezdomny, dorosły pies zostanie odpowiednio dopasowany do rodziny czy właściciela. Pozwoli to zapobiec w przyszłości tragediom zwierzaków, które ponownie trafiają do schronisk.

Zabawnie o ważnych sprawach

W spotach promujących kampanię wzięły udział takie gwiazdy, jak Anita Sokołowska, Piotr Stramowski oraz Mirosław Zbrojewicz. Filmy są zabawne, choć poruszają poważny problem nieprzemyślanych i bezrefleksyjnych decyzji o adopcji czworonoga. W spotach wystąpiły celowo psie lalki, będące awatarami prawdziwych psów, które czekają na adopcję w Fundacji Zwierzęca Polana. Oby znalazły swoich dopasowanych kompanów. Obejrzyjcie koniecznie!